وبگاه شخصی سعید غلامیان

دیدگاه‌ها و نظرات شخصی یک وکیل روزنامه‌نگار

وبگاه شخصی سعید غلامیان

دیدگاه‌ها و نظرات شخصی یک وکیل روزنامه‌نگار

وبگاه شخصی سعید غلامیان

شغل من وکالت است اما علاقمندی‌ام روزنامه نگاری است،
وکالت برای بی نیازی از دیگران است اما روزنامه‌نگاری برای ارتباط با دیگران،
وکالت رفع نیازهای مادی است و روزنامه نگاری انجام وظیفه‌ای معنوی.

۱ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

#گرانی_بنزین و اعتراضات مردمی که از طرف مسئولین اغتشاش‌گر، شرور، پلید، مزدور خارجی و... نام گرفتند یاد و خاطره رئیس جمهور قبلی، احمدی نژاد و اعطای عنوان خس و خاشاک را یک بار دیگر زنده کرد و مرا به یاد ویدئویی انداخت از مراسم و جشن تودیع ریاست جمهوری شیلی، میشل باشلیت پس از پایان دوره ریاستش دیده بودم.

 

خانم باشلیت باعث رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و بهبود سیستم درمان و آموزش کشورش شد و در زمان ریاست جمهوری‌اش هیچگونه فساد اداری و اختلاس مالی گزارش نشد.

 

تنها دارایی او در هنگام خروجش از کاخ ریاست جمهوری حقوق بازنشستگی و محبت مردم کشورش بود، نه وزیری و نه آقازاده‌ای در کنارش بود و نه به تعداد روزهای ریاستش سکه طلا گرفت و نه ملکی داشت، نه اندوخته و نه سرمایه‌ای در بانک و نه در مدت ریاستش کسی بانکی آتش زد و نه ملتش جزو اراذل و اوباش و نه متهم به مزدور خارجی شدن شدند.

 

مردم در مراسم تودیع او که در کشور ما به مراسم تکریم مشهور شده به واقع تکریم شد، مردم در این مراسم گریه می‌کردند و برایش شعر و ترانه می‌خواندند، از رفتنش غمگین بودند و مراسم تودیع را با بغل کردن و روبوسی متعدد و مکرر به تعویق انداختند. مراسمی که در هیچ جایی دیده نشده. 

 

روحانی مردم را به داشتن سیستم مونیتور و دوربین و ...شناسایی و مجازات معترضین تهدید کرده است. در مملکتی که  هیچ راهی برای بیان مسالمت آمیز اعتراض وجود ندارد، پرزیدنت روحانی شاید نمی‌داند هنر نیست که سرمایه، نیروی نظامی، اسلحه و امکانات ملتی را که به امانتی موقتی به او داده‌اند علیه خودشان بکار ببرد!

 

هنر این است که بعد از واگذاری اجباری قدرت به نفر دیگر در قلب مردم باقی بماند!

 

روحانی چگونه کاخ ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد؟

 

  • سعید غلامیان